Wsydliwy temat: nietrzymanie moczu, dotyczy wielu kobiet. Jak zaradzić tej uciążliwości. Czy joga może nam w tym pomóc? 

Ćwiczenia likwidujące nietrzymanie moczu powinny być już wykonywane w początkowej fazie choroby. Im wcześniej zaczniemy  ćwiczyć tym lepiej. 

Każda z nas słyszała o mięśniach Kegla, ale czy próbowałyśmy je wzmocnić.

Hatha - Joga jest techniką, która może być stosowana na każdym etapie życia i przez każdego, a doskonałość można osiągnąć, pokonując kolejne stopnie nauki jogi: fizyczny, mentalny i duchowy. 

Ćwiczenia jogi zwiększają wytrzymałość sercowo-naczyniową, zmniejszają lękliwość i wrogość. Przyczyniają się do zmniejszenia ilości tkanki tłuszczowej i obniżenia ciśnienia. Joga wpływa na poprawę krążenia w różnych organach, zwłaszcza w mózgu i sercu.

W czasie menstruacji kobieta powinna trzymać się pewnej określonej praktyki, ponieważ tylko wtedy uda się utrzymać zdrowie i odpowiednie przemiany w ciele hormonalnym. Pamiętać należy ,że nie wszystkie asany panie mogą wykonywać podczas menstruacji. Nie powinno się wykonywać pozycji odwróconych i pozycji ,które napinają mięśnie brzucha. Należy zadbać o to ,aby podczas praktyki brzuch był swobodny . Trzeba wybierać takie pozycje, które nie będą wywoływały napięcia brzucha.

Ćwiczenia rozciągające dla osób cierpiących na rwę kulszową:

Nerwy kulszowe wychodzą z dolnej części kręgosłupa i biegną w dół każdej nogi. Zapalenie lub uszkodzenie tych korzeni nerwowych może powodować ból, drętwienie i osłabienie znane jako rwa kulszowa. Gdy nastąpi atak rwy kulszowej, przed przystąpieniem do ćwiczeń rozciągających poczekaj aż ból zelżeje. Jednakże po wstępnym okresie odpoczynku , trzeba zadbać o wzmocnienie odpowiednich mięśni poprzez ćwiczenia.  Przyspieszy to proces leczenia i zapobiegnie nawrotom choroby.

Szkoła Jogi Wrocław

Ośrodek Działań Społeczno Kulturalnych
"Piast"
ul. Rękodzielnicza 1
54-136 Wrocław

Poniedziałek

gr. początkujaca

19:30-20:30

Wtorek

gr. zaawansowana

19:15-20:15

Środa

gr. początkujaca

19:00-20:00

Czwartek

gr. początkujaca
18:00-19:00

gr. zaawansowana
19:15-20:15

Piątek

gr. początkujaca
19:30-20:30

Hala Sportowa
ul. Kościuszki 39
Lutynia 55-330

gr. poczatkujaca

Wtorek
20:00-21:00

Czwartek
20:00-21:00

 

Szkoła Jogi Haliny Blonka Wrocław

+48 503 056 559

jogablonka@gmail.com

 

 

social facebook box blue icon        youtube icon        Instagram icon

 

 

warsztaty joga
zajecia joga